tisdag 13 januari 2009

Emilia 9år



Grattis tjejen!
Ninas lilla tös.....eller stora tös fyller 9 år idag.
Minns faktiskt som igår när hon fick veta att hon var gravid. Det var väl kanske inte riktigt menat...i alla fall inte denna dag. Den 28 april....på hennes 20 års dag.....En fest hade ordnats hos Sundbom på Moröbacke....
pissstickan å så blev det inte så mycket fest den kvällen. Men låssades dricka, bytte ut cidern eller ölen mot vatten eller hur det var å låssades dricka under hela kvällen.
Vilken 20 års dag!!!

Linn på dagis idag....haft super kul som vanligt. Å som jag sa igår....vardagen är nu igång.
Upp tidigt på morgonen(utan mys å dra sig i sängen), men skönt med en promenad den tiden på morgonen.

Imorgon kanske det blir en dag att skriva till historien....
Om vi nu kommer att vara så duktiga att fortsätta är ju frågan men det är i alla fall första steget....Jag å Gabbi ska på gymmet å försöka "rätta till" muklerna.....
Men eftersom vi inte riktigt är så vana i dom svängarna så vill vi fara när det är så lite folk som möjligt....vill ju inte visa sig spännig heller, speciellt första gången!!
2009 är väl förändringen år eller hur var det Gabbi??
Fast jag måste ju bara beräta hur OTROLIGT duktig denna tjej har varit under 2008....hon har lyckats gå ner nästan 20kg..... SUPER SUPER å DUBBEL SUPER!!!
Nu har hon nått sin vikt å det återstår att som sagt rätta till lite här å där....alltså trimma muklerna å få en bättre kondis, speciellt för mig när det hänger lite mer än jag tycker är ok efter en tillökning till!

Å så det stora för dagen, det ROLIGA för dagen.....har nog ordnat sig nu så jag kanske kan gå ut i alla fall.... HOPPAS. Om nu allt klaffar med allt.....Mea tar vällingen bättre, Gabbi håller sig i stan(fast kan ju fara själv till Ida , men roligare om hon är me å!)Alla är friska å krya så kommer mamma å Göran hit å tar barna. KLAFFAT Å KLART!
JAAAAAAAAAAA!!!!
Tack snälla mamma......

Nu ska jag sätta mig å njuta å mysa själv i soffan. Simon for iväg, Ungarna sover för natten(ink Mea). Vilket är sååå skönt.

2 kommentarer:

Meilita sa...

Men hej! Har faktiskt skänkt en tanke till dig och Linn för nåra veckor sen...hur ni har det och om Linn blivit storasyster och det ser jag ju att hon är!

Ett jättegrattis till er fina lilla tjej från en som kommer att kolla in i garderoben flera gånger...

Unknown sa...

men hej och tack tack. trevligt att du hittade till min blogg.
måste då säga att du och gabbi e för duktiga asså.
kramen