onsdag 19 november 2008

ska man hjälpa nörden??


Satt här hemma i lugnan ro å såg lite tv då jag hörde värsta dunssen....
Å med tanke på vad jag vet att mångo grannen här under har eppelepsi å ambulansen brukar vara hör lite nu å då så gick tankarna till han(fast han egentligen inte är värd det). Han har INTE alla hemma....verkligen mysko människa, ibland otrevlig för inget, man får då inte röra sig efter 10 på kvällarna(enda possitiva att Mea gallskriker vissa kvällar...att hon stör dom...hihi)
Hur som helst så gick jag ändå ner å ringde på dörren, två gånger men ingen öppnade(å de brukar inte vara några annan hemma i närheten här så måste vara han) kikade in genom fönstret ingen där. Gick då runt å kikade in i vardagsrummet å han satt då där så tänkte att han då lever så då fick det vara.
Kändes som jag ändå gjorde dagens gärning för idag för någon jag egentligen inte vill ha här!!

Kom på att vi skulle vinter pyssla lite jag å Linn. Var ut i skogen å plockade ihop lite kottar, löv(fick gräva lite i snön), tall kvistar. Sen var det i gång....bara ut i kylan så får vi se sen hur det blir!!

Inga kommentarer: