onsdag 24 december 2008

JULAFTON















Så var det jul igen....

Morgonen började att fara till svärmora kl elva. Med Simon först till apoteket å tvätta bilen(på självaste julafton...) De var vi, å hans andra brorsor med familj. Dopp i grytan, julegröten m mandel sen kom tomten(tomten tog nog oss först av alla, han kom kl ett) med klappar åt alla. Presentkort på Lindex, premenation på allt i hemmet(som jag ville ha) å av min kära helt underbara super söta sambo fick jag det jag önskat mig....Den fin fina silverstaven med namnen Linn och Mea....TACK TACK TACK!!!




Tomte nummer ett på besök i Umeå med en massa fina klappar. En av de fina klapparna var denna underbra rosa Askungen prinsessklänningen....riktigt från Amerika!!
Linn Älskade den, bar den på sig i tre dagar!!





Me blev så knäckt av paketöppnandet att hon fick sin sov platts i hundbädden!!


Sen vidare mot Stensjön vid 14.00......bara förbi min moster först sen hemma hos pappsen. käka käka å käka....sen en liten väntan på tomten som kom vid halv åtta(för barnen var det en EVIGHET!!!) en MASSSSSSA klappar var det att dela ut av tomten som var ingen "mindre" än bank Ola.

Här satt de spännt å väntade när de hörde självaste tomten i hallen!!


En super trevlig kväll med mat, klappar å sååå gott sälskap. Å en stor tanke gick till min arbetande Syster i Norge. Jul kram till dig!

Inga kommentarer: